کانون بازنشستگان مرکز آمار ایران

پیگیری کانون بازنشستگان مرکز آمار ایرن در خصوص ارایه خدمات رفاهی (نقدی و غیر نقدی ) به بازنشستگان، موظفین و مستمری بگیران
چهارشنبه، 23 تیر 1400 - 08:08
به آگاهی بازنشستگان محترم عضو صندوق قرض الحسنه مرکز آمار ایران می رساند، با هماهنگی های انجام شده، این همکاران می توانند از وام ١٠ و ٢٠ و٣٠ میلیون تومانی با بهره ١٨ درصد با ضامن از بانک ...
دوشنبه، 26 آبان 1399 - 11:26
در ادامه سیاست حمایت اجتماعی و اجرای طرح های رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، ثبت نام اینترنتی سومین مرحله ارائه تسهیلات ٢٠٠ میلیون ریالی ازدواج اول فرزندیا نوه تحت تکفل بازنشستگان،...
شنبه، 15 شهریور 1399 - 10:15
اینجانب بعنوان بازرس منتخب اعضاءمحترم کانون بازنشستگان مرکزآمارایران بنا بر وظائف قانونی وضعیت مالی عملکرد ١٣٩٧ را که با مراجعه به اسناد مالی ودفاتر قانونی ثبت شده (روزنامه وکل) و مدارک و ...
چهارشنبه، 28 فروردین 1398 - 09:21
شرایط استفاده از تورهای سیاحتی و زیارتی
  1. بازنشستگان و وظیفه بگیرانی می توانند از تورها استفاده نمایندکه وضعیت پرونده بازنشستگی یا وظیفه آنها «قطعی» شده باشد.
  2. درج اطلاعات مربوط به بازنشسته یا وظیفه بگیر شامل: «دفتر کل»، «کد ملی» و « شماره حساب حقوق واریزی مندرج در سیستم احکام صندوق» الزامی است.
  3. کمک هزینه سفر پرداختی صندوق بازنشستگی کشوری متناسب با نوع سفر به ازای هر بازنشسته و همراه حداکثر مبلغ 3,000,000 ریال است و هر بازنشسته و وظیفه بگیر متقاضی باقیمانده هزینه سفر را پرداخت می نماید.
  4. هر بازنشسته و وظیفه بگیر می تواند حداکثر در 3 مرحله و در 3 سال متوالی یا متناوب از تورهای سیاحتی و زیارتی استفاده نماید و چنانچه مایل باشد که بیش از 3 بار از تورها استفاده کند، مي بايستي هزينه سفر را به طورکامل (طبق نرخ آزاد) پرداخت نمايد.
  5. حضور بازنشسته متقاضی در سفر الزامی است و وی مـی تـواند صرفا از یک نفر همراه شامل (همسر، فرزند، پدر، مادر،نوه ،خواهر یا برادر) به منظور مراقبت از خویش استفاده نماید و از کمک هزینه سفر بابت او بهره مند شود. حضور همراه یا همراهان مازاد بر یک نفر مشمول پرداخت هزینه به نرخ آزاد تور خواهد بود.
  6. حداکثر دو نفر از وظیفه بگیرانی که اسامی آنها در آخرین حکم حقوق ایشان مندرج شده است، می توانند از خدمات تورهای سیاحتی و زیارتی صندوق بهره مند شوند.
  7. رعایت کلیه قوانین و مقررات مندرج در این سامانه از جمله انصراف از اعزام و استرداد وجوه پرداختی و همچنین تعهد کسر هزینه ازحقوق بازنشستگی/ وظیفه(به هردلیل که متقاضی از رفتن به سفر خودداری نماید) الزامی است.

برای دریافت وام چه اقدامی باید انجام دهیم؟

در صورتيكه عضو صندوق قرض‌الحسنه مركز آمار ايران هستيد، مي‌توانيد برای دريافت وام به مسئول مربوطه در ذيحسابی مركز آمار ايران مراجعه كنيد و در صورتيكه عضو نيستيد امكان عضويت برای شما فراهم است. برای دريافت وام به مبلغ كمتر و اضطراری می توانيد به آقای حسين‌پور مراجعه كنيد.

در حال حاضر هر بازنشسته چند نوع بیمه دارد؟

هربازنشسته سه نوع بيمه می باشد، بيمه خدمات درمانی، بيمه طلايی و بيمه مكمل كانون بازنشستگی مركز آمار ايران.

در صورتیکه هزینه بستری انجام داده باشیم، هزینه ها را به چه طریقی میتوانیم دریافت نمائیم

قدم اول در صورتيكه بيمارستان، طرف قرارداد با خدمات درماني نبوده مدارك را از بيمارستان دريافت و كپي آن‌ را تهيه نمائيد. قدم دوم مدارك را براي دريافت هزينه به سازمان بيمه خدمات درماني روبروي سازمان آب تحويل دهيد، پس از دريافت حق بيمه از سازمان خدمات درماني كپي فرم مخصوص عمليات پرداخت ويژه كه مبلغ هزينه دريافتي در آن درج شده است را تهيه و همراه با مدارك به شركت بيمه مكمل آتيه سازان حافظ براي دريافت مابقي هزينه‌ها تحويل دهيد، درصورتيكه از اين طريق كل هزينه پوشش داده نشد، با مدارك براي دريافت بقيه هزينه‌ها به طبقه سوم شركت آتيه سازان مراجعه و اقدام نمايید.

توضيح: براي هزينه‌هاي پاراكلينيكي نيز مي‌توانيد مستقيماً به شركت بيمه آتيه سازان حافظ مراجعه و اقدام كنيد.

برای دریافت وام ضروری سازمان بازنشستگی کشوری چه اقدامی باید انجام دهیم؟

نخست باید به سایت سازمان بازنشستگی كشوری مراجعه كنید و فرم ویژه‌ای كه به این منظور پیش‌بینی شده است را تكمیل كنید، سازمان به افراد متقاضی و واجد شرایط وام پرداخت می‌كند، در صورتیكه متقاضیان بیشتر از حد نصاب باشند بین آنها قرعه كشی به عمل می‌آید.

برای دریافت کارت شناسایی پس از بازنشسته شدن چه اقدامی باید انجام دهیم؟

برای دریافت كارت شناسایی می‌باید به سایت سازمان بازنشستگی كشوری مراجعه و فرم ویژه‌ای كه به این منظور ارایه شده را تكمیل، تا پس از صدور كارت، آنرا به آدرس شما ارسال نمایند.

برای دريافت كارت منزلت شهرداری می بایست چه اقدامی انجام دهيم؟

كارت منزلت به افراد بالای 65 سال تعلق می‌گیرد و برای دریافت آن از طریق شركت پست جمهوری اسلامی می‌باید، اقدام شود.

درصورتیكه بخواهیم از امكانات رفاهی سازمان بازنشستگی كشوری استفاده كنیم چه اقدامی می‌بایست، انجام دهیم؟

هر بازنشسته در طول دوران بازنشستگی  می‌تواند دو نوبت در سال‌های مختلف از امكانات شركت مسافرتی پرشین گلف و شركت مسافرتی ایرانگردی و جهانگردی استفاده نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر باید با این شركت‌ها تماس بگیرید.

آیا مركز آمار ایران امكانات رفاهی برای بازنشسته‌ها دارد؟

امكانات رفاهی مركز آمار ایران مخصوص كاركنان شاغل این مركز می‌باشد. در صورتیكه مازاد بر احتیاج كاركنان وجود داشته باشد، كانون بازنشستگی مركز آمار ایران می‌تواند تعدادی از همكاران بازنشسته را به مراكز رفاهی در اختیار مركز اعزام كند.

در صورتیكه بازنشسته‌ای فوت كند مركز آمار چه امكاناتی در اختیار خانواده او قرار می‌دهد؟

در صورت فوت همكاران بازنشسته تهیه آگهی تسلیت برای درج در تابلو اعلانات، تهیه بنر برای نصب در محل برگزاری مراسم ختم در مسجد، تهیه تاج گل برای مراسم ختم در مسجد و در صورت فوت همكار بازنشسته ساكن تهران صرفا وسیله نقلیه، بنر و دسته گل برای مجلس ختم در مسجد تهیه می‌شود.

در صورتیكه بازنشسته‌ای فوت كند خانواده او برای برقراری مستمری ذیربط چه اقدامی می‌باید، انجام دهند؟

مستمری بازنشسته مرد به همسر، دختران مجرد و فرزندان پسری كه به سن قانونی نرسیده و یا دانشجوی زیر 25 سال هستند تعلق میگیرد. فرزندان دختر كه متاركه كرده‌اند نیز در صورتیكه ازدواج نكرده باشند، می‌توانند از مستمری پدر استفاده كنند. مستمری بازنشسته زن به فرزند دختر و پسر با شرایط فوق تعلق می‌گیرد. افرادی كه باید مستمری برای آنها برقرار شود، می‌باید به واحد رفاه در اداره امور كاركنان مركز آمار ایران مراجعه كنند.

صورتیكه بازنشسته‌ای در امور اداری نیاز به راهنمایی داشته باشد، چگونه می‌تواند راهنمایی لازم را دریافت كند؟

كانون بازنشستگی مركز آمار ایران در ساختمان شماره 2 طبقه اول بال شمالی واقع است. همكاران آقای حسین پور و سركار خانم رضایی برای پاسخگویی و راهنمایی به همكاران بازنشسته حضور دارند و شماره تلفن‌های 88994681 - 88994682 - 85104462 برای این گونه موارد در نظر گرفته شده است