تاریخ انتشار: 23 دی 1394
دسته‌بندی:
انعقاد تفاهم نامه همكاری فیمابین مركز آمار ایران و مركز پژوهش  و سنجش افكار سازمان  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

انعقاد تفاهم نامه همكاری فیمابین مركز آمار ایران و مركز پژوهش و سنجش افكار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

به منظور گسترش همكاری‌های  مشترك علمی و پژوهشی، تبادل اطلاعات و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مركز پژوهش و سنجش افكار سازمان  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مركز آمار ایران، تفاهم‌نامه‌ای بین دو طرف منعقد شد. این تفاهم نامه در روز بیستم دی ماه به امضای دكتر عادل آذر، رئیس مركز آمار ایران و دكتر جعفر عبد‌الملكی، رئیس مركز  پژوهش و نظر سنجی سازمان صداو سیما رسید. هدف از  انعقاد این تفاهم نامه، توسعه همكاری‌های  علمی و پژوهشی  و بهره‌مندی از امكانات  و توانمندی‌های یكدیگر و ایجاد زمینه همكاری فی مابین در تبادل  اطلاعات بر اساس  قوانین و مقررات و در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های طرفین و اجرای پژوهش، نظر سنجی‌ها، ‌نیاز سنجی‌ها و افكار سنجی‌ها به منظور پاسخگویی به نیازهای حاكمیتی می باشد.
 دكتر عادل آذر در جلسه امضای تفاهم نامه، ‌با اشاره به همكاری كه بین  مركز آمار و صدا و سیما وجود دارد گفت: ‌ این تفاهم نامه پس از بررسی ظرفیت‌های همكاری دو نهاد، منعقد می‌شود. وی افزود: ظرفیت‌های علمی و نتایج طرح‌ها و سرشماری‌های مركز آمار ایران و چارچوب‌های نمونه گیری مركز آمار ایران، برای نظرسنجی‌ها و پژوهش های صدا وسیما،كاربرد زیادی می تواند داشته باشد.
در ادامه دكتر عبدالملكی اظهار امیدواری نمود كه این تفاهم نامه در راستای هم افزایی دو مجموعه مفید واقع شود. وی اطلاعات پایه ای  مركز آمار را به عنوان  یك مركز علمی  كشور، مورد استناد و نیاز مراكز تحقیقاتی  كشور ذكر كرد.
گفتنی است تبادل اطلاعات مورد نیاز طرفین از قبیل اطلاعات مربوط به  طرح‌های آماری، نظر سنجی‌ها و سرشماری‌ها در بانك های اطلاعاتی با رعایت حفظ محرمانگی اطلاعات فردی، تبادل محصولات و دستاورد های پژوهشی طرفین از قبیل كتاب، مقالات، نشریات و گزارشات، تبادل تجربیات كار شناسی در زمینه بهره‌گیری ازظرفیت‌های روش شناسی، فنی و استاندارد های كیفی موجود در مركز آمار و مركز پزوهش صدا و سیما و همكاری در تحلیل ثانویه و فرا تحلیل اطلاعات و داده‌های حاصل از طرح‌های آماری و ثبتی به لحاظ اجتماعی و فرهنگی از جمله تعهدات مشترك دو نهاد می باشد.
اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.