تاریخ انتشار: 07 شهریور 1395
دسته‌بندی:

تاكید رئیس مركز آمار ایران بر تمركز زدایی به عنوان رویكرد اصلی سرشماری 1395 در جلسه ذی حسابان سازمان برنامه و بودجه استان‌ها

نشست یك روزه ذی حسابان سازمان برنامه و بودجه استان‌ها در خصوص هماهنگی مسائل سازمان اجرایی، اداری  و اعتباری سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395، روز چهارشنبه سوم شهریور ماه در مركز آمار ایران برگزار شد. در این نشست فرایند كار 3 كمیته سازماندهی، امور اداری و مالی سرشماری ارائه شد و همچنین جلسه پرسش و پاسخ با حضور  ذی حسابان استان‌ها و هئیت رئیسه مركز آمار برگزار گردید.

 رئیس مركز آمار ایران درآغاز این نشست، مهمترین چالش سرشماری را مرحله اجرا ذكر كرد و اظهار امیدواری كردكه این سرشماری مطابق با استانداردهای بین‌المللی اجرا شود.آقای پارسا در ادامه گفت:‌ شاخص‌های مهم اقتصادی از جمله نرخ بیكاری و تورم از طریق روش‌های كاملا علمی در مركز آمار ایران محاسبه می‌شوند و فرایندمحاسبه آن ها به گونه‌ای است كه امكان تحریف و دستكاری داده‌ها‌ وجود ندارد.وی  با اشاره به مرجعیت مركز آمار ایران در تهیه و انتشار آمارهای رسمی كشور افزود:‌ با توجه به این كه مرجع  برنامه‌ریزی‌های كشور داده‌های مركز آمار ایران است، لذا باید برای تهیه آمارهای صحیح و دقیق،‌ بخش اجرا اصلاح  بهبود یابد. رئیس مركز آمار ایران در ادامه بر ضرورت تمركز زدایی به عنوان رویكرد اصلی  سرشماری 1395 تاكید كرد و اظهار امیدواری نمود كه با پیگیری استانداران محترم و فعالیت‌های رؤسای سازمان برنامه و بودجه استان‌ها، سرشماری 1395 به خوبی در كشور اجرا گردد. وی همچنین برضرورت حمایت از مأموران سرشماری به عنوان جوانان كشور كه امر  مهم اجرای آمارگیری را بر عهده دارند، تاكید نمود.

گفتنی است سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، از 3 تا 24 مهر ماه به شیوه اینترنتی و از 25 مهر تا 25 آبان ماه به شیوه مراجعه حضوری مأمور سرشماری به منازل و تکمیل فرم سرشماری با استفاده از تبلت در کل کشور اجرا خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.